onsdag 12 oktober 2011

Mias konst

Visar en tavla....och några virkade mössor.


Grön dörr
Den här tavlan har några år på nacken nu, och är förövrigt såld.

Jag målar i mest i akvarell - men även i olja, akryl och gör teckningar i tusch. Materialet är inte så viktigt egentligen, även om en stor olja kräver mer tid och plats och energi. En akvarell kan man ha på bordet länge, ta fram då och då. Men en olja, ja det är mer omständigt helt enkelt. Skulle behöva en ateljé på riktigt. För jag vill gärna fortsätta att göra stora målningar.

Men mest blir det mindre tavlor i akvarell.


titta gärna in på min hemsida där jag har samlat några av mina tavlor och skriver lite mer om detta:
www.miamarcart.se



Mina virkade baby-mössor


Just för tillfället så har jag jobbat en hel del, även börjat plugga och då räcker inte krafterna till, så då har jag mest handarbetat.Det är avkopplande och kul.Det började med att jag såg ett reportage i tidningen Dagen om att sticka/virka mössor till ett BB i Kongo Kinschasa. Det lät jättekul så jag har faktiskt virkat/stickat 27 st små mössor.
Här är några som jag visar.


   

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar