lördag 15 oktober 2011

Blogga är kul men...

Alla finesser som jag inte begriper....

Att blogga är ju kul, och kuligast är ju att titta in hos alla andra. Jag märker att det finns många finesser att "ha" i bloggen som jag inte förstår hur man får till. Men, sånt brukar väl lösa sig. Jag är ny på den här bloggen,  och då får man ta en sak i taget.

Imponeras just nu av alla handarbetande människor, eller kvinnor - för jag har ännu inte hittat någon virkande man :) Har ni?

Skapandet är viktigt för mig - det gäller bild som målningar och foto, samt att göra något med händerna, sticka och virka. Jag är ingen expert på något, möjligen att måla då, eftersom jag ändå kallar mig för konstnär. Fast nu är jag i en period då jag inte orkar riktig med att måla och så, det är ju ett engagemang som ska till. Då har jag börjat att virka - och det är så mysigt. Så avkopplande. Till och med att fästa trådar kan vara en fröjd.

Min första virkade filt i mormorsrutor!!


Fast målarpenslarna och pennorna börjar längta efter mig känns det som, eller jag efter dom...!

       

Den här tavlan heter Kryddmarknad den är från 2003 (tror jag) och är såld sedan länge.
Men jag saknar den!


1 kommentar:

  1. Brukar säga att "Ingen kan allt, men alla kan något" Du verkar vara duktig på
    många områden och jag tycker tavlorna är helt fantastiska.

    SvaraRadera