tisdag 9 februari 2010

Mias konst och illustrationer


Hej och välkommen... ja det är min första blogg här så då säger jag det även till mig själv.... :-)

Jag målar färgstarkt och detaljrikt. Jag har ingen aning om hur vida det är modernt eller ej, har upplevt att det kanske börjar övergå från att ha varit väldigt stillistiskt nu ett tag till att konsten får bli mer detaljerad och personlig. Det personliga uttrycket är på mode igen, och det kan gynna en sån som mig.
Jag målar som jag alltid har gjort.
Det är svårt att försöka passa in, det gör man ju aldrig ändå...

Fast jag kan tycka det är kul att få uppdrag, att göra ett porträtt eller en annan önskan om att måla något och då är det kul att sätta igång. Det brukar alltid komma en bild till mig, man får en bild inom sig som man sedan får pränta ner på papper.

Nu håller jag på att göra i ordning min nya ateljé, än så länge står det en gammal bäddsoffa där och några dukar samt lådor med färg. Jag ska ställa in bord och stolar osv, så fort jag får hjälp av någon. Maken och sonen har ju alltid så mycket för sig....!
Sen kommer jag även att ta med min lilla bärbara dator dit och skriva, jag har några skrivar projekt också att slutföra.

Har tryckt upp en del mindre konst-kort, du ser ett utav korten här. Det finns fler motiv på min vanliga hemsida: www.miamarcart.se





Vi ses / Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar